کاربردهای آموزشی-ترمیمی بازی های بومی ایران در آموزش

کاربردهای آموزشی-ترمیمی بازی های بومی ایران در آموزش و توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه 

بازی و استفاده آموزشی - درمانی آن همواره یکی از مباحث اصلی حوزه کودکان دارای نیازهای ویژه بوده است. بازی های بومی ایران دارای انواع و سطوح مختلفی هستند که به طور کلی هر کدام به نحوی دستگاه عصبی را تحریک نموده و کودک را به فعالیت وامی دارند و ضمن ایجاد نشاط و آمادگی عصبی،موجب برانگیختگی و تعامل بخش های حسی - ادراکی و تصمیم گیری کودک می گردند.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

نوشته بالا چکیده ای از مقاله ی دکتر محسن اصغری نکاح در باره بازی های بومی است. جهت استفاده از متن کامل مقاله روی لینک زیر راست کلیک کنید و گزینه ی Save Target As را انتخاب نمایید.
بالای پنجره ی در منوی Save As مقصد فایل خود را انتخاب نمایید و سپس در پایین پنجره روی گزینه ی Save کلیک کنید . 

دانلود مقاله

بررسی رضایت زناشویی والدین کودکان کم توان ذهنی و کودکان عادی

چکیده: " در این پژوهش با هدف آسیب شناسی زندگی زناشویی والدین به بررسی رضایت زناشویی والدین کودکان کم توان ذهنی و کودکان عادی پرداخته شده است. روش پژوهش، توصیفی (پس رویدادی) و ابزار پژوهش، پرسشنامه ای رضایت زناشویی انریچ (السون و همکاران، 1989) بوده است. نمونه ای مورد مطالعه را والدین 30 دانش آموز کم توان ذهنی آموزش پذیر و والدین 30 دانش آموز عادی مقطع دبستان در شهر بیرجند در سال تحصیلی 1381-82 تشکیل دهد که به صورت تصادفی ساده انتخاب شده اند. برای تحلیل داده ها از آزمون تی و تحلیل واریانس چند متغیری استفاده شده است. نتایج حاصل نشان می دهد که والدین کودکان عادی از رضایت زناشویی بالاتری نسبت به والدین کودکان کم توان ذهنی برخوردار هستند. همچنین سایر نتایج نشان می دهند که در ابعاد پاسخ های قراردادی، رضایت زناشویی، ارتباط، حل تعارض، امور مالی، روابط جنسی، فرزند پروری، نقش های مساوات طلبی و جهت گیری مذهبی، تفاوت ها معنادار نیستند. در ضمن در گروه والدین کودکان کم توان ذهنی بین رضایت زناشویی مادران و پدران با توجه به ترتیب تولد و جنس فرزندان تفاوت معنادار نبوده است.

جهت استفاده از متن کامل مقاله روی لینک زیر راست کلیک کنید و گزینه ی Save Target As را انتخاب نمایید.
بالای پنجره ی در منوی Save As مقصد فایل خود را انتخاب نمایید و سپس در پایین پنجره روی گزینه ی Save کلیک کنید . 

دانلود پایان نامه